Το Ψηφιακό Μέλλον
Μετασχηματισμός • Στρατηγική • Διακυβέρνηση • Τεχνολογίες
Γεώργιος Ι. Δουκίδης (Επιμέλεια)
Οι ψηφιακές τεχνολογίες δεν βοηθούν πλέον τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς μόνο για την αύξηση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας και διαχειριστικής αποδοτικότητάς τους. Υποστηρίζουν την επιχειρηματική μεταμόρφωσή τους μέσω εκτενών, σχεδιασμένων εκ νέου, επιχειρηματικών διαδικασιών, όπως, για παράδειγμα, η συνολική εξυπηρέτηση των πελατών/πολιτών σε όλο τον κύκλο ζωής τους και ανεξαρτήτως καναλιού. Επίσης, υποστηρίζουν τη δημιουργία νέων υπηρεσιών και νέων επιχειρηματικών μοντέλων, που είτε επαναπροσδιορίζουν την αλυσίδα αξίας συγκεκριμένων κλάδων ή δημιουργούν νέους επιχειρηματικούς κλάδους.
Σκοπός αυτού του βιβλίου είναι η ανάλυση του ψηφιακού περιβάλλοντος και η διερεύνηση των αναδυόμενων ψηφιακών αλλαγών λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων, των αναγκών των πολιτών και των στρατηγικών των επιχειρήσεων στο πλαίσιο της ψηφιακής οικονομίας, δίνοντας έμφαση στην Ελλάδα. Τα κεφάλαια κατανέμονται σε τέσσερα μέρη:
Το πρώτο μέρος αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό σε επίπεδο εξυπηρέτησης, λειτουργικών διαδικασιών και επιχειρηματικού μοντέλου. Αναλύονται οι ψηφιακές καινοτομίες, νέα ψηφιακά επιχειρηματικά μοντέλα, η αναγκαία εταιρική κουλτούρα στους ψηφιακούς οργανισμούς, νέοι κλαδικοί μετασχηματισμοί όπως οι ψηφιακές πλατφόρμες, νέες διαδικασίες όπως η εξυπηρέτηση πελατών και οι δυνατότητες μετασχηματισμού που επιφέρουν ψηφιακές τεχνολογίες όπως μεγάλα δεδομένα, διαδίκτυο αντικειμένων (IoT) κ.λπ.
Το δεύτερο μέρος αφορά στη σύνδεση των ψηφιακών τεχνολογιών με τις επιχειρηματικές στρατηγικές και τις εξελίξεις σε κλαδικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, αναλύονται το πώς οι ψηφιακές τεχνολογίες επηρεάζουν τη δομή και το μέλλον σημαντικών κλάδων της οικονομίας, όπως βιομηχανία, λιανεμπόριο, τράπεζες, μεταφορές, logistics, αλλά και οι μικρές εταιρείες.
Το τρίτο μέρος αφορά στις αναγκαίες πολιτικές για τη σωστή λειτουργία και βιωσιμότητα του αναδυόμενου ψηφιακού περιβάλλοντος. Αναλύονται οι αναπτυξιακές ευκαιρίες, αλλά και το ρίσκο της ψηφιακής επανάστασης, το οργανωμένο πλαίσιο στρατηγικής για την ψηφιακή Ελλάδα, οι σημαντικές παράμετροι της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, των αναγκαίων ψηφιακών δεξιοτήτων, της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, της διαφύλαξης της ιδιωτικότητας και της αξιοποίησης των ερευνητικών έργων πληροφορικής.
Το τέταρτο μέρος αφορά στις ψηφιακές τεχνολογίες και συστήματα που υποστηρίζουν το ψηφιακό μέλλον, όπως τα συστήματα ERP, τα συστήματα ψηφιακού μάρκετινγκ, η επιχειρηματική αναλυτική, οι τεχνικές εξόρυξης δεδομένων, το διαδίκτυο αντικειμένων, η Τεχνητή Νοημοσύνη και τα συστήματα παιχνιδοποίησης.
Το βιβλίο εκδίδεται στο πλαίσιο της συμπλήρωσης 25 ετών λειτουργίας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι συγγραφείς είναι ερευνητές, ακαδημαϊκοί, στελέχη και επιχειρηματίες που έχουν εργαστεί ή συνεργαστεί με το ELTRUN αυτά τα 25 χρόνια σε διάφορα ερευνητικά/αναπτυξιακά έργα ή/και πρωτοβουλίες που αφορούν σε ένα βιώσιμο ψηφιακό μέλλον.
ISBN: 978-960-08-0834-6
Σελίδες: 420
Σχήμα: 17×24
Τιμή: 23€